10 топ тенденции в събитийния мениджмънт за 2020

В началото на годината анализатори, маркетолози и блогъри представят своите проучвания и прогнози за новите тенденции, които ни очакват при организирането на събития през 2020 г. Запознаваме ви с водещите трендове в сектора с акцент върху допълнителните преживявания и персонализацията, които карат посетителите да се чувстват специални.

Тенденция #1

Алтернативните локации стават все по-популярни

Организирането на събития в големи градове предполага повече разходи. Ето защо, не е учудващо, че все повече промоутъри търсят алтернативни локации. Освен, че новите места привличат аудитория с нехарактерна сцена и непознато пространство, те често са  по-евтиният вариант. Организаторите успешно могат да използват в кампаниите си и факта, че милениалите обичат да изследват различни локации, както и да споделят преживяванията си, промотирайки качествата на непознатото място. Привлечете още повече посетители чрез и планиране на разнообразни активности, както в самата локация, така и извън нея.

Тенденция #2

Пространствата се трансформират

Освен, че алтернативните локации стават популярни, то самите пространства се трансформират, за да придадат автентичност на събитието. Заведенията търсят атрактивна архитектура и интериор с цел осигуряване на различно преживяване. 3D мапингът и специално разработените визии ще бъдат още по-широко разпространен през 2020 г. Събитията ще разчитат на преживяване, пресъздадено от множество изображения проектирани върху стени, подове, тавани. Напредъкът на технологиите позволява и персонализиране, което е въпрос на творчество и професионална разработка.

Тенденция #3

Все повече допълнителни забавления за присъстващите

Друг популярен тренд в сектора е включването на допълнителни преживявания за присъстващите. Ние от CoCo Agency, знаем, че предлагането на повече забавления преди, след и по време на събитието карат посетителите да се чувстват още по-удовлетворени. Затова, през 2020 г., ви предлагаме да надминете всички очаквания като се възползвате от някои от иновативните ни атракциони за деца и семейства или ни се доверите за избора на най-подходящите артисти и програма за вашето специално събитие.

Включването на допълнителни преживявания като видеа, мобилни апликации, блог публикации, промоции при записване за следващо събитие, нетуъркинг и др. ще привличат още повече посетители.

Тенденция #4

Включване на разнообразни храни и напитки

Подборът на храни и напитки винаги е бил от значение при провеждане на събитие, но през следващите години на него ще се обръща още по-голямо внимание. Включването на кошер, безглутенови и вегански менюта е задължително. Предлагането на разнообразни млека, натурални съставки и здравословна храна, както и използването на екзотични и необичайни съставки, характерни за различни култури, играе съществена роля при постигане на удовлетвореност у присъстващите. 

Разнообразната и местна кухня са от ключово значение. Освен това гостите трябва да бъдат ясно уведомени относно съставките в храната и напитките – какви са, откъде се доставят и как са произведени.

Тенденция #5

Промоутърите все повече използват новите технологични възможности

Все повече промоутъри разчитат на новите технологии, които отварят нови хоризонти пред индустрията. Инвестициите в апликации расте, използват се разнообразни дигитални инструменти за достигане до аудиториите. 33% от инвестиращите над 5 млн. долара в събития са уверени, че са в крак с новите тенденции в технологиите.

Тенденция #6

Новите технологии предлагат и иновативни методи за регистрация 

Никой не обича дългите опашки преди събитие. Все повече заведения ще използват съвременни технологии (като например сензори за разпознаване на лица), за да може цялостният процес по допускане на присъстващи и следене на събитие да се автоматизира. Според проучване на Event Tech Lab системата за разпознаване на лицеви черти ще бъде масово използвана през 2020 г. заради улесняването на регистрацията и бързото идентифициране на неоторизирани лица.

Тенденция #7

Непрекъснато растящ брой на корпоративни събития

Мениджърите разбират, че за да бъдат удовлетворени клиентите им, служителите им също трябва да са щастливи. Мотивацията и интегрираността във фирмената култура на работниците е от особено значение. Затова и нараства броят на уъркшопите, тиймбилдингите и вътрешнокорпоративните събития. 

През 2020 г. управителите все повече ще разчитат на експерти в и извън организацията им, за да консултират, организират и проследят резултатите от специални събития за служителите на компанията. 

Тенденция #8

Ненатрапчиви, но ефективни мерки за сигурност

Помогнете на присъстващите да се чувстват в безопасност, а не под постоянно наблюдение. Униформени полицаи и охрана осигуряват спокойствие, но и могат да предизвикат смут и тревога у гостите. Вземете пример от авиокомпаниите – направете ги цивилни, за да могат да се слеят безпроблемно с останалите присъстващи и да гарантират ненатрапчиво безопасността във всеки един момент от събитието. 

Сдобийте се със сертификати за сигурност, оптимизирайте предпазните мерки и в случай на форсмажорни обстоятелства, включете специални клаузи в договорите относно безопасността. Застраховайте се от злополуки предварително.

Тенденция #9

Новите перспективи пред персонализирането

Основен проблем пред популяризирането на дадено събитие е осведомяването на таргет аудиторията. 95% от нея дори не разбира, че вашето събитие съществува. Причината не е в спецификата на публиката или в лошия маркетинг, а в липсата на персонализиране на посланието. Затова и промоутъри ще се стремят да достигнат до заинтересованите и да ги привлекат като посетители посредством маркетинг техники за персонализиране на съобщенията. Агенциите си поставят амбициозната задача да превърнат 97% от разбралите онлайн за дадено събитие в реални посетители.

Тенденция #10

Оптимално използване на данни

За да могат да отговорят на съвременната нужда от персонализация, навременна комуникация и надеждна сигурност, промоутърите ще трябва да използват възможностите на изкуствения интелект и да разчитат на резултати от проучвания. Очаква се хотели и заведения да използват и актуализират базата си данни, за да разберат как да увеличат приходите, съответно и удовлетвореността на гостите си.

Промоутърите ще се фокусират още повече върху актуални проучвания относно обратната връзка на посетителите на дадено събитие; възвръщаемостта на инвестициите и др., за да предвидят кои бъдещи инвестиции ще са успешни.

Sources: Eventmanagerblog.com, Neilpatel.com, Amadeus-hospitality.com/, Itagroup.com/